pro ANA

Jak být Pro-ANA a zůstat svá

22. května 2010 v 19:33 | Kwíka

jak dodržet svou dietu a přitom se nestát nevrlou anorektičkou

Problémem při držení ana diety je, že máte v těle nedostatek vitamínů a minerálů potřebných pro vaší psychickou pohodu a nedostatek některých potřebných mastných kyselin může vést k snížení duševních schopností. Zde je pár triků, které vám pomohou se této krizi (která by někdy mohla vést až k ztrátě důležitého přátelství!) vyhnout.

- pijte syrovátku: Syrovátka je vyvážený nápoj, který nezatěžuje organismus, zajistí rychlé a souvislé zásobení všech orgánů potřebnými vitamíny a minerály. Tato tekutina takřka neobsahuje tuky a soli, na druhé straně však obsahuje mnoho kvalitních bílkovin, ve vodě rozpustné vitamíny B1, B2, B6, B12, E, C a mléčný cukr.

- jezte hořčík: magnesium je důležité pro psychickou pohodu a nedostatek způsobuje svalové křeče.

- svačte oříšky: obsahují hořčík a nenasycené mastné kyseliny (neboli oleje, ale vážně to nejsou tuky ;), které jsou nezbytné pro spalování tuků. Hlavně ale nejezte solené nebo nějak upravované! Sůl je při dijetě to nejhorší, zadržuje vodu a vůbec dělá v těle bordel..

- udělejte si koupel s výluhem z přesličky. Má mnoho minerálních látkech a jak jistě víte, pokožka je největší orgán těla a tudíž nejvíce vstřebává :) (kdlidně si tam přidejte i další minerály jako tekutý křemík a koupelová sůl)

- papejte rybí tuk: mastné kyseliny EPA a omega 3 jsou potřebné pro kosti a pro vznikání nových synapsí (neuronové spoje, které se vytváří učením). Neodstatek tudíž vede k snížení duševních funkcí.

- pijte zelený čaj: bohatý na minerální látky a urychluje metabolismus

- užívejte Psyllium: dalším častým problémem je neodstatek nestravitelné látky - vlákniny - což zapřičiní špatnou peristaltiku střev (problémy s vyprazdňováním). Psyllium je přírodní látka, která dalo by se říct vlákninu zcela nahradí a urychlí činnost střev


Samozřejmě hořčík není všechno. Je potřeba i iod a ostatní látky, takže si někdy dejte i magnesiu a klidně papejte jiné doplňky stravy.  Taky si najděte chvilku času samy pro sebe a zajděte si na masáže nebo do sauny. Když bude nejhůř, kupte si nějaký SSRI (inhibitor zpětného vychytávání serotoninu), např. pram. Ve své podstatě je to antidepresivum, ale nejde o nic víc, než že se na přírodní bázi vychytává serotonin, kterého je při dietách nedostatek. Serotonin je potřebný k pocitu pohody a štěstí. Dalšími triky pro zvládání školy jsou chytré drogy - nootropika.

Uvádím odkaz na dobrý článek: http://www.security-portal.cz/clanky/nootropika-palivo-pro-p%C5%99etaktovan%C3%A9-mozky-hacker%C5%AF

Rady a Tipy co jsem posbírala

22. května 2010 v 19:28 | Kwíka
Tohle je shrnutí poznatků, které mám z knížek, internetu a pro-ana blogů. Takže kopírovat se zdrojem, prosím :)


- pijte hodně vody. Ráno si dávejte teplou vodu s citronem, citron obsahuje účinné enzymy, které dobře působí na metabolismus na lačno a teplá voda vás zasytí.

- nejúčinější cvičení je 30 min. ráno na lačno (a kromě toho je dobré si ještě kromě denního cvičebního plánu udělat kdykoli nějaké dorbné cvičení, třeba pár sedů-lehů nebo dřepů, např. když čekáte než se vám načte stránka na blogu)

- i při pro ana dietě by se mělo snídat. Metabolismus se nastartuje až ve chvíli, kdy do žaludku dostanete tuhou stravu. Do té doby tělo ještě spí.

- Večeřte pikantní jídla: kořeněná a pálivá jídla, jako jsou feferony nebo nakládaná pálivá zelenina, urychlují metabolismus. Jestli to stojí za to nevím. Vzhledem k tomu, že nálev ve kterém jsou tyto potraviny nakládané mají vysoký glykemický index (a tedy hodně Joulů), by se výdej s příjmem nemusel dokonce ani vyrušit, natož pak výdej předčít příjem.. ALE vzhledem k tomu, že to metabolismus urychluje, měl by pracovat ještě dlouho poté, po celou noc.

- jezte kysané zelí: obsahuje hodně vitamínů a enzymů, které urychlují trávení + má nízky Gl index

- místo bílkovin si dejte syrovátku: ohsahuje mnoho vitamínů a minerálů, takže se vám nebudou lámat nehty ani vypadávat vlasy ;)

- udržujte se stále zaneprázdněné. V dlouhých chvílích si můžete jít zasportovat, utřít prach nebo upravovat svůj blog. (mě osobně nejvíc pomáhá jít si zaběhat nebo zaskákat, když moc myslím na jídlo a na hlad x)

- pijte zelený čaj: obsahuje mnoho minerál. látek a pročištuje organismus + pomáhá spalovat tuk občas můžete obměňovat s kávou (neslazenou bez mléka!!), obsahuje hodně antioxidantů a kofein - zrychluje metabolismus

- žvýkejte žvýkačky: zabaví vás, zaženou chuť a mají projímavé účinky ;) spapejte dva balíčky denně a nemusíte používat projímadla (vzhledem k vysokému obsahu cukru v drážích nedoporučuji :))

- doma měj vždy připravené ledové kostky, které si můžeš dát, když máš hlad a není doba jídla

- svačte oříšky: mají mnoho minerálních látek a olejů (to vážně nejsou tuky ;), které jsou nezbytné pro spalování tuků. Hlavně ale nejezte solené nebo nějak upravované! Sůl je při dijetě to nejhorší, zadržuje vodu a vůbec..

- prý když pijete ledovou vodu, tak zahříváním tělo spáli 40 kcal. Taky se koupejte ve studené vodě - urychluje to metabolismus

- (haha to se mi líbí XD) pokud máte na něco chuť, spočítejte si příjem kalorií za poslední měsíc, týden, rok atd.

- udělejte si koupel s výluhem z přesličky. Má mnoho minerálních látkech a jak jistě víte, pokožka je největší orgán těla a tudíž nejvíce vstřebává :) (kdlidně si tam přidejte i další minerály jako tekutý křemík a koupelová sůl)

- papejte rybí tuk: mastné kyseliny EPA a omega 3 jsou potřebné pro kosti a správnou funkci mozku. S ana dietou jich máte většinou nedostatek a dochází pak k snížení duševních funkcí

- jezte hořčík: magnesium je důležitý pro psychickou pohodu a taky máte při nedostatku svalové křeče.
 
 

Reklama